Persoane interesate

miercuri, 30 noiembrie 2011

ULTIMA ORĂ! Comunicat important către giurgiuveni: programul zilei de 1 DECEMBRIE, ZIUA NAŢIONALĂ A ROMÂNIEI


Joi, 1 decembrie, municipiul Giurgiu va sărbători, alături de întreaga ţară, „Ziua Naţională a României”. Manifestările dedicate acestui eveniment vor începe la ora 9,50, în Parcul Elevilor, cu primirea oficialităţilor şi intonarea Imnului Naţional de către fanfara Centrului Cultural „Ion Vinea” şi depunerea de coroane de flori la Monumentul Eroilor.
Festivităţile dedicate Zilei Naţionale vor continua la Biserica „Înălţarea Domnului” situată pe B-dul Bucureşti, la ora 10,25, cu oficierea  unui ceremonial religios în cinstea celor căzuţi pe câmpul de luptă, după care vor fi depuse coroane de flori la Mausoleul Eroilor.
Începând cu ora 11,00, la tribuna amplasată în Piaţa Tricolorului vor urca oficialităţi locale şi judeţene, care vor rosti alocuţiuni despre semnificaţia acestei zile în istoria României. Parada militară va încheia seria manifestărilor dedicate Zilei Naţionale.

PDL îi caută la carnetul de partid pe funcţionarii publici şi-şi face buget de campanie


Purtătorul de cuvânt al filialei judeţene a PNL Giurgiu, Ionel Muscalu, a declarat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că are semnale că organizaţia judeţeană a PDL Giurgiu a început o amplă campanie de „inventariere” a funcţionarilor publici din instituţiile publice deconcentrate ale statului care nu sunt membri PDL sau simpatizanţi declaraţi ai acestui partid, în ideea că aceştia trebuie fie convertiţi până la alegeri, fie daţi afară pentru a-i face pe plac preşedintelui Traian Băsescu care pofteşte la încă 300 de mii de bugetari disponiblizaţi.
Referindu-se la proiectul Legii bugetului de stat pentru anul 2012, Muscalu a declarat că acesta este conceput pentru a fi folosit ca buget de partid (PDL n.n.) la toate nivelurile, începând cu cel comunal şi terminând cu marile reşedinţe de judeţ.
“Prin acest buget PDL vrea să-şi conserve voturile primarilor lui, în speranţa că şi la anul vor reuşi performanţe electorale de tipul celor de la alegerile europarlamentare, unde au existat  localităţi care au depăşit de sută la sută prezenţa alegătorilor la urne. Dacă vă amintiţi, un astfel de caz s-a înregistrat şi la Giurgiu, în comuna Clejani, unde s-a consemnat o prezenţă de 106 la sută şi… ghiciţi, candidatul PNL a obţinut doar 39 de voturi. În fapt, tot ceea ce se întâmplă în aceste zile sub pretextul modernizării statului face parte din strategia PDL şi a lui Traian Băsescu de a cuceri statul şi a-l lipsi de democraţie. Traian Băsescu, Boc şi PDL nu vor să înţeleagă faptul că ieşirea din criză nu se va produce atât timp cât singura abordare este câţi oameni mai concediem şi de unde mai tăiem posturi. Am asistat până acum la asemenea politici, iar rezultatul este austeritatea continuă şi sărăcirea populaţiei. Sacrificiul făcut de români a fost inutil! Avem nevoie de măsuri care să stimuleze economia, să încurajeze iniţiativa. Avem nevoie de investiţii în domenii care generează relansare economică. Potrivit Eurostat, România se află printre ţările cu cele mai puţine iniţiative economice. Rezultatul celor trei ani de mandat al guvernării PDL este distrugerea tuturor sistemelor sociale – educaţie, sănătate, asistenţă socială, apărare, administraţie şi ordine publică. Traian Băsescu şi Emil Boc duc o politică deliberată de distrugere a sistemelor sociale din România. Puterea actuală nu vorbeşte despre oameni, ci doar despre cifre pentru justificarea măsurilor de austeritate. Abordarea de tip contabil, aceeaşi ca şi în cazul tăierilor şi concedierilor nediferenţiate, de-a valma, are efecte dezastruoase la nivelul societăţii. Guvernul a refuzat orice dialog cu opoziţia şi cu partenerii sociali. Legile importante pentru viitorul românilor au fost adoptate prin asumări de răspundere. Ultima pe lista puterii, anunţată ieri (n.n. joi, 24 noiembrie a.c.) de Traian Băsescu, este Legea sănătăţii. Am ajuns în situaţia paradoxală ca în România de azi, într-un stat european, să nu mai discutăm deloc despre prosperitate şi viitor politic. Sub guvernarea PDL, românii nu au văzut decât reduceri de salarii, de pensii, neîndeplinirea responsabilităţilor fundamentale ale statului, fără ca toate aceste sacrificii să se vadă în cea mai mică ameliorare a vieţii lor”, a spus Muscalu.
Ioan Mănăilă

Andrei Marga, membru PNL al BPC, cu ocazia lansării Angajamentului USL pentru România:


                                                                  

                  "Stimați colegi,
               Din cunoașterea istoriei, avem destule indicii încât să ne dăm seama când societățile sau țările sunt expuse pericolelor. Sunt semne foarte clare astăzi că România noastră este în prima linie a riscului. Au semnalat-o mulți în ultimii ani, de la revistele economice ale lumii, care atrăgeau atenția deja la finele lui 2008 că slaba calitate a conducerii țării va agrava criza în România ce, oricum, va veni, trecând apoi prin atenționarea Comisiei Europene, din martie 2010, că România se apropie de incapacitate administrativă, la trecerea țării între primele zece economii riscante ale lumii și la prezentările insistent negative, adesea penibile din presa intenațională.
               Unde suntem, de fapt? Câțiva indicatori sunt elocvenți. Țara are, de fapt, unul din cele mai grave sau cele mai grave căderi economice din ultimele secole, mascată de aparente creșteri. Prăbușirea PIB-ului în ultimii trei ani este de aproape o treime. S-au redus peste 600.000 de locuri de muncă, investițiile publice au scăzut cu peste 28%, puterea de cumpărare cu 30%, iar de pe piață au ieșit 40% dintre firmele existente. Îndatorarea externă a atins nivelul record. Avem cel mai jos nivel salarial din Europa comunitară. Avem echilibru bugetar, dar fără dezvoltare economică. Băsescu se flatează cu stabilitate politică, dar aceasta, știm bine, este forțată, fiind ca la nimeni - în condiții de declin sau uneori de stagnare în cazul mai bun.
               Statul a intrat în incapacitate de a-și achita obligații elementare față de cetățeni. Democrația este desfigurată până la acordul voturilor și falsificarea oficială a rezultatelor. Instituțiile se degradează sub pretextul unei reforme care nu e gândită de nimeni serios și de care nimeni, de fapt, nu răspunde. Statul este înțeles vulgar, iar în funcțiile cheie sunt plasați nepricepuții.
              Pe scena internațională, în contextul celor mai intense conexiuni dintre state, România se trezește brusc, de fapt, izolată. S-a instalat în România, cum se spune în dreptul constituțional, o președinție africană. O președinție preocupată, mai curând, să debantereze partidele rezultate din alegeri, să confecționeze majorități aritmerice cu care se încearcă să guverneze. Statul de drept în România a devenit, în sfârșit, un stat clientelar. Uzurparea legislativă, care se vede în atâtea legi, se încearcă acum să fie completată cu o uzurpare constituțională. Nu altul decât Vasile Blaga asemănat, știm bine, nu demult înaintarea României de azi cu, îl citez, ”un tren ce se îndreaptă spre un pod rupt”. Doi istorici de frunte ai țării au previziuni sumbre. Dinu Giurescu spune că România se îndreaptă spre destrămare, iar Florin Constantiniu este colorat. Țara noastră a devenit, citez, ”un fel de Burkina Faso a Europei”.
               Ce este de făcut, se întreabă mulți oameni responsabili din această țară. Nu este de așteptat vreo soluție la problema României de la Băsescu. Ceea ce a lăsat acesta în urma lui, în orice rol a fost - la nave, la transporturi, la gestiunea Capitalei, la sănătate, la justiție, la educație, la democratizare, etc., este cunoscut: deteriorarea de sectoare întregi. El nu are, trebuie spus, nici cunoștințele minimale, nici morala, nici prestigiul unui lider de țară. Este destul să spunem că cel care a promis cetățenilor lupta împotriva corupției patronează cea mai mare extindere a corupției din istoria recentă a României. E destul să ne reamintim că cel care clama ”Să trăiți bine!” a dus la cea mai mare sărăcie materială și morală din viața cetățenilor țării în condiții de pace distrugând statul social și valorile morale ale conviețuirii. Este elocventă samavolnicia alegerilor și incapacitatea corectitudinii în abordarea justiției și a celorlalte competențe ale statului cu care românii au ajuns să trăiască. Nu este de așteptat vreo soluție a României de la partidul ce guvernează. În definitiv, niciunul dintre mormanele de prostii care se numesc legi ale lui Boc nu numai că nu rezolvă ceva, ci prejudiciază această țară în mod grav și pe cetățenii ei.
               Nu poți administra, în definitiv, o țară selectând, mai ales, neisprăviți și corupți. Trăim în România, cum ne spun istoricii, cea mai gravă criză din epoca ei modernă. O criză multiplă, o criză financiară, o criză economică, o criză de capacitate administrativă, o criză de calificare a liderilor, o criză de motivație. Este o criză ce prelungește situația din alte țări prin scăderea investițiilor externe și prin dificultățile sporite ale exportului. O criză, însă, care trebuie spus responsabil - are cauze eminamente indigene. În definitiv, este vorba de incompetența administrației țării care se observă la tot pasul de către orice cetățean cu orice pregătire. Țara nu are nici acum vreun pachețel de măsuri de creștere economică. Niciun indicator economic invocat, dacă e semnalizat comparativ, nu se dovedește concludent. Nicio instituție nu mai poate funcționa normal. Nu este vreo inițiativă a guvernării care să nu fie afectată de diletantism și voință șmecherească de a înșela. De la nivelul șefului statului, fapt fără precedent în Europa recentă, cetățenii sunt priviți astfel ca să plece din țară. Pe de altă parte, țara a fost umplută propagandistic cu mistificări: criza mondială cică ne afectează, o schimbare de guvern va antrena instabilitatea politică, douăzeci de ani ar fi de vină, statul social ar fi depășit, opoziția nu ar fi pregătită, nu avem alții mai buni. Mistificări care de care mai păguboase pentru această țară. Populația și-a pus de multe luni speranța depășirii declinului, opririi declinului și a evitării autodistrugerii țării în Uniunea Social Liberală, iar vreme îndelungată sondajele au dat Uniunea detașat în frunte.
               Fiindcă ne aflăm la o reuniune importantă a USL, în capitala Transilvaniei, trebuie spuse din capul locului două lucruri fundamentale, cred eu. USL nu-și poate permite să fie doar prima formațiune politică a țării. Ea este aceasta. USL trebuie să câștige o majoritate netă și convingătoare acum, foarte clar, de una singură. Toate mijloacele USL trebuie puse în mișcare neîntârziat pentru consolidarea și ameliorarea suportului din partea populației în sondaje și, mai ales, în afara sondajelor. Cred că suntem de acord că nu e suficient să avem programe mai bune decât adversarii. Nici nu este greu. Adversarii nu prea au programe, nu se știe undeva vreun program publicat al rivalilor politici exceptând, sigur, preocuparea de secătuire a resurselor țării. Dar nu e destul, spuneam, să avem programe bune câtă vreme nu facem cunoscute programele populației în lărgime, adică, în fiecare localitate. Nu este de ajuns să facem reuniuni câtă vreme nu se reacționează cu alternative mai bune - de la București, de sus, până în ultimul oraș și în ultimiul sat. Sunt care acționează la politicile și măsurile nechibzuite ale guvernării. Trebuie să ne preocupe de acum cotidian întrebarea: sunt soluțiile Uniunii Social Liberale pentru fiecare cetățean, ajung ele la fiecare cetățean oriunde și oricare ar fi el? Nu vreau să evoc programele Uniunii, dar trebuie spus că aici sunt concepte excelente care bat în adâncimea situației din România și care pot duce România spre liman.
               Mai trebuie să spunem un lucru. În pofida propagandei insidioase care a fost și care s-ar putea să revină, nu este o construcție artificială alăturarea liberalilor, social-democraților în nicio situație, trebuie să spunem celor care acuză aceasta. Din fericire, nu se înventează istoria modernă în Europa. În atâtea țări aceste alianțe au dat rezultate, și dacă vrem chiar cazul Germaniei. Germania a prevenit intrarea în criză și merge înainte, să fim foarte lucizi, tocmai pentru că la momentul potrivit a avut o alianță, dacă vrem, între centru-dreapta și centru-stânga, dacă vrem să formulăm în acest fel. Eu cred că a sosit ora pentru a pune în valoare, în dezbaterea publică, ca alternative explicite la actuala guvernare, opțiunile și numeroasele implicații ale opțiunilor Uniunii Social Liberale. Cred că nu se poate organiza mai departe bătălia pentru a afirma opțiunile Uniunii noastre fără a stabili responsabilități precise la toate nivelurile, fără a stabili acei responsabili care iau pe umeri cu competență și devoțiune angajamentul transpunerii lor în viață.
               Cetățenii, s-o spunem direct, au nevoie de rezolvări la problemele pe care le trăiesc și vor să știe cine răspunde de rezolvarea problemelor lor, cui își pot încredința speranțele lor. Este nevoie, în sfârșit, de strategii chibzuite de câștigare a încrederii și a adeziunii cetățenilor în fiecare localitate. Noi suntem datori să ne amintim, ardelenii și neardelenii, acum, în preajma Zilei Naționale, ceea ce se scria în surprinzătoarea declarație de la 1 decembrie 1918, de la Alba Iulia. Citez: ”În domeniul vieții publice se va înstaura un regim de guvernare democratică, cu drept de vot universal, secret, egal, pe bază de sistem comunal pentru toți cetățenii bărbați și femei care au împlinit vârsta de 21 de ani, deplina libertate pentru presă, drept de întrunire și de asociație, libera manifestație a spiritului și a răspândirii liderilor”, închei citatul.
               Realitățile de astăzi ne obligă să constatăm - de guvernare democratică în România, din nefericire, nu mai este vorba. Nu mai este vorba în România regimului Băsescu-Udrea-Boc. Cât timp alegerile se falsifică, dreptul de vot este distrus de tehnica Neamț-Pinalti, probabil o premieră în Europa. Cu adevărat libertățile sunt cumpărate și comercializate, cum nici cele mai mafiote regimuri nu au făcut-o. Iar despre simț, este greu de vorbit. Atunci când cele mai înalte instanțe ale statului vor tinichigi la concurență cu filosofii, convinși ai aplicării ordinelor concrete în loc de persoane reflexive, vor executa docili în loc de oameni responsabili.
               Imnul în România, am văzut încă o dată, începe cu deșteaptă-te române. Nu ar fi momentul ca la Cluj, în Ardeal, Ardealul care a dat pe unul fii săi, Andrei Mureșanu, această chemare să înceapă deșteptarea? Eu cred că USL, prin angajamentul pentru România, este în prima linie a deșteptării și devine de azi garantul acesteia. Vă mulțumesc pentru atenție!”      

luni, 28 noiembrie 2011

Lucian Iliescu a reconfirmat că va mai candida pentru încă un mandat de primar al municipiului Giurgiu

 

Primarul municipiului Giurgiu, Lucian Iliescu a dezminţit marţi zvonul că ar intenţiona să se retragă din fruntea Primăriei Giurgiu şi că nu ar mai dori să candideze pentru încă un mandat. El a declarat că-şi doreşte încă un mandat pentru a finaliza o serie de proiecte gândite cu ani în urmă şi care odată finalizate în umătorii ani va face din Giurgiu un oraş modern cu o infrastructură la standarde europene.
“Probabil că unii şi-ar dori să nu mai candidez, dar pentru asta ar trebui să mă roage frumos şi să dovedească faptul că au calităţi şi realizări care să-i recomande la o funcţie atât de plină de responsabilităţi. Sunt tot felul de neaveniţi care cred că ar putea conduce o primărie, deşi în spatele lor nu  există nicio realizare. După aproape patru mandate mi-am făcut o gândire privind acest oraş şi dezvoltarea lui şi cred că acest lucru s-a văzut. Într-o zonă săracă, cum este sudul Muneteniei,  Giurgiu a avut, prin comparaţie cu celelate oraşe apropriate de Dunăre, cea mai bună evoluţie în ultimii 15 ani. Şi lucrurile nu trebuie să se oprească aici, pentru că lucrăm sau suntem prinşi într-o serie de proiecte care să facă din Giurgiu un oraş aşezat cu o infrastructură care săi asigure dezvoltarea în următorii zeci de ani. Din păcate, din cauza unor politici guvernamentale total greşite, atunci când vine vorba de echitate în atribuirea de fonduri pentru dezvoltare şi implicit a unui nivel de trai mai bun, întâmpinăm o problemă cu locurile de muncă. Mai mult, după ce că oraşul şi judeţul are o capacitate slabă de a se autofinanţa, Guvernul intenţionează se ne mai i-a din resursele bugetare, circa 5,5 la sută din impozitul pe venit.”, a declarat Iliescu.
Lucian Iliescu a mai spus că singura şansă pentru ca România să intre pe un făgaş normal ar fi câştigarea alegerilor de către opoziţie şi chiar suspendarea preşedintelui Traian Băsescu.
“Acţiunea politică prin care USL doreşte începerea procedurii de suspendare a preşedintelui Traian Băsesc pleacă de la realităţi care au şi profunde implicaţii economice, nu numai democratice. Pentru că Traian Băsescu decide tot ce se întâmplă în această ţară – el socoteşte , el dispune. Nu sunt adeptul unor măsuri radicale, nu-mi place să văd greve sau oameni în stradă, dar cred că aşa nu se mai poate şi trebuie făcut ceva. La ora asta, Guvernul nu este capabil nici măcar să ofere speranţă, să le spună cetăţenilor că le va fi cândva mai bine. Şi preşedintele şi premierul spun întruna că nu sunt bani. Poate că avenit vremea să punem la guvernare oameni care ştiu să facă bani, oameni competenţi care să facă şi altceva decât să taie în continuu din veniturile oamenilor”, a mai adăugat  Lucian Iliescu.
Ioan Mănăilă

Gargara electorală a procurorului general

 

Autor: Mălin Bot

Codruţa Kovesi se comportă exact ca un politician, când spune că bogaţii scapă de puşcărie numai din vina judecătorilor. Săptămâna trecută, procurorul general al României, Laura Codruţa Kovesi, a avut prea multă activitate pe scena publică.

În interviurile acordate ziarului „Adevărul" şi postului B1 TV, Kovesi a făcut gargară electorală pe tema dosarelor grele, de mare corupţie, spălare de bani sau alte infracţiuni economice „complicate".

Doamna procuror general a spus, în mai multe cuvinte, că bogaţii scapă uşor de puşcărie din vina judecătorilor, în timp ce săracii sunt mereu condamnaţi. Declaraţiile sunt de un politicianism înfiorător şi lasă impresia că şefa procurorilor români pune la care o ieşire din sistemul judiciar, cu intrare pe scena politică.

Atitudinea doamnei Kovesi pare croită pentru publicul care nu cunoaşte procedurile judiciare şi îşi numără banii înainte de a intra în magazin. De ce doreşte să impresioneze acest public rămâne să aflăm în următoarele luni, când îi expiră mandatul la conducerea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Un lucru este cert, doamna procuror general a indus în eroare, cu intenţie, audienţa. Nu judecătorii sunt singurii responsabili pentru indulgenţa de care au parte bogaţii în sistemul judiciar. Principalul responsabil este, în realitate, procurorul de caz şi apoi poartă o oarecare răspundere colegii lui de la DNA.

Cazurile „complexe", despre care vorbeşte doamna Kovesi, trec pe la mai multe instanţe. Dacă încep la Tribunal, merg la Curtea de Apel şi apoi la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Cel puţin şase judecători de la trei instanţe diferite se uită peste aceste dosare. Dacă cel acuzat este parlamentar, sau are alt tip de statut special, cazul lui ajunge la fostul complet de nouă judecători, care acum este complet de cinci magistraţi, de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Un judecător vede dosarul în prima instanţă, doi îl judecă în prima cale de atac, trei sau cinci decid în ultima fază procesuală. Dacă procurorul general nu a făcut gargară electorală, înseamnă că „bogaţii" care au scăpat uşor au corupt între şase şi opt judecători, de la trei instanţe diferite. Nu spun că acest lucru este complet imposibil. Numai Dumnezeu ştie cât de puţini magistraţi oneşti au rămas în sistem. Spun că acest lucru este imposibil fără spirjinul procurorului de caz şi fără ca DNA să îl ignore deliberat.
Un dosar beton este imposibil de „trântit" de atâtea instanţe, fără să existe opinii separate, fără ca acest lucru să provoace scandal în sistem.

Imaginaţi-vă câte negocieri sunt necesare pentru a „convinge" şase judecători să ignore un dosar burduşit cu probe acuzatoare. Cine împiedică Departamentul Naţional Anticorupţie, aflat tot în subordinea doamnei Kovesi, să monitorizeze inculpatul şi să-i aresteze în flagrant pe toţi, cu mâna pe şpaga plătită magistraţilor? Nimeni!
Dacă procurorul general are dreptate şi bogaţii scapă pentru că judecătorii sunt corupţi sau proşti, înseamnă că şi procurorii din propria ogradă sunt exact la fel, ceea ce o plasează pe doamna Kovesi într-o postură extrem de neplăcută.


CE ASCUNDE SCANDALUL DANIELA ANDREESCU



November 28, 2011

Brusc nu se mai aude nimic despre dna Daniela Andreescu. Fosta “secretar general al Guvernului” nu a catadicsit sa apara in fata presei sa explice cu ce se ocupa de fapt la guvern. A trimis un comunicat hazliu .Faza secolului – cf. parerii dnei DA sotul si copii acestuia din prima căsătorie nu îi sunt rude ci afini !!! Cf. DEX “afin” înseamnă “ rude”. Dna DA a depăşit măsura. A arătat aroganţă şi dispreţ pentru public. La rangul pe care il ocupa avea impresia că opinia publică este o adunătură de idioţi şi că presa înghite orice. Se credea intangibilă pentru că era omul forte din Guvern. Toată lumea ştia că fără ea nu se intîmpla nimic în Palatul Victoria. Dacă voiai să rezolvi o problemă era mai bine să ajungi la ea decit la Boc.Fără ea Boc nu mişca un deget.

Emil Boc a reuşit totuşi să  o revoce. S-a întîmplat la ultima şedinţă a guvernului. Dna s-a opus, a făcut scandal, dar povestea era prea sensibilă. Motivul real al reacţiei premierului a fost că presa întărîtată de ieşirile inadimisibile ale Danielei Andreescu a pornit să scotocească afacerile aceesteia şi a ajuns prea sus. La Elena Udrea  de exemplu şi Dorin Cocoş – ceea ce constituia un pericol letal pentru cel mai puternic clan din România anului 2011. Aşa că dna Andreescu deşi in veche prietenie cu cei doi şi tovarăşi de afaceri bănoase cu ei, a trebuit să fie demisă. S-a făcut cu consimţămîntul lui Traian Băsescu – care nu ştie multe cînd e vorba să taie capul cuiva care nu îi mai este de folos. S-a debarasat pînă acum de toţi cei care l-au pus în situaţii proaste chiar dacă au făcut parte din anturajul său.

Totuşi, cît va costa tăcerea dnei Andreeescu ?  Ce i se va în schimb? Va fi ea oare ţinută  în şah prin dosare ? Alt punct vulnerabil este mirosul de “Securitate”al afacerii. Soţul d-nei a petrecut lungi stagii în respectiva instituţie. Dl. Teodorescu a dat tonul ripostei violente dată presei. Cunosc acest stil incofundabil. Am fost agresat şi eu cu alte ocazii de foşti ofiţeri de Securitate. Ameninţări, telefoane, atac fizic. Dl Teodorescu a făcut ce ştie să facă.

Dna Andreescu e un caz mai complicat şi pe acest temei. Dacă se apucă să vorbească, nemulţumită  că fost aruncată ca o măsea stricată, se duce dracului şandramaua. Ştie mult prea multe despre circuitul banilor la PDL şi Cotroceni. Paradoxal, este unul dintre motivele pentru care s-a renunţat la serviciile ei. Cum scriam mai sus, s-a dorit ca presa să tacă. Scandalul a deschis porţile unei investigaţii de presă în zone extrem de sensibile. Talk-show-urile au dezbătut furibund cazul, s-au pomenit nume prea importante…Scandalul a ţinut săptămîna trecută prima pagină.

Dar mai există o reţeată  – cf.tipiculului de pînă acum – pentru a potoli lucrurile. O  diversiune prin care massmedia să fie momită  să se ocupe de alte subiecte. Un dosar de la DNA, nişte stenograme sau transcrieri de convorbiri interceptate, o arestare…Din nefericire pentru dna Daniela Andreescu nu exista nimic pregătit. Sau –de ce nu – s-a considerat că nu este un personaj atit de important să merite un spectacol grandios cu mascaţi, cătuşe, Parchet sau nişte dezvăluiri pe surse…

http://www.stelian-tanase.ro/sa-stam-de-vorba/ce-ascunde-scandalul-daniela-andreescu/

Mihai Voicu: Liberalii vor depune amendamente la buget legate de problemele stringente ale administraţiilor publice

Parlamentarii liberali vor depune, pe lângă cele zece ale USL, propriile amendamente la proiectele legii bugetului de stat şi al asigurărilor de sănătate în special pe problemele administraţiei locale din colegiile pe care le reprezintă, a declarat luni purtătorul de cuvânt al PNL, Mihai Voicu, după şedinţa Biroului Politic Central al partidului.

'În şedinţa noastră de astăzi am discutat în special despre buget, despre acţiunile parlamentare legate de bugetul de stat şi de bugetul asigurărilor sociale. Am concretizat depunerea unor amendamente de fond, cele zece ale USL, acestea vor fi depuse în numele grupurilor parlamentare ale PNL şi PSD şi vor fi susţinute atât în comisii, cât şi în plen. În afară de aceste amendamente vom încuraja - şi nu mă îndoiesc că acest lucru se va şi întâmpla - fiecare parlamentar al nostru să depună amendamente şi să-şi arate preocuparea pentru problemele administraţiei locale pentru colegiile pe care le reprezintă', a spus Voicu.

El a susţinut că în administraţia locală 'sunt situaţii care ating tragicul', cum este cea a oraşului Brad şi a primarului acestei localităţi.

'Vom insista pentru ca în cuprinsul bugetului pe 2012 să fie rezolvate unele probleme stringente ale administraţiilor locale', a precizat purtătorul de cuvânt al PNL.

MAE avertizează cetăţenii români care călătoresc în Bulgaria în legătură cu mişcările de protest ale asociaţiilor agricultorilor


sus


Ministerul Afacerilor Externe îi informează pe cetăţenii români care doresc să călătorească în Bulgaria că începând de luni, 28 noiembrie, ora 10,00, vor avea loc mişcări naţionale de protest, organizate de asociaţii ale agricultorilor bulgari, care pot afecta şi punctele de trecere a frontierei cu România.
Potrivit graficului publicat, coloanele de maşini şi persoane vor porni, la ora 10,00, de la Dobrici către PCTF Ruse - Giurgiu, PCTF Kardam - Negru Vodă şi PCTF Durankulak - Vama Veche. Un alt convoi va porni de la Popovo, Târgovişte către PCTF Giurgiu - Ruse. Vor fi afectate şi principalele puncte de trecere a frontierei cu Turcia şi un punct de trecere a frontierei cuGrecia, precizează MAE într-un comunicat remis duminică.
Pentru a preveni apariţia unor situaţii neplăcute, Ministerul Afacerilor Externe le recomandă cetăţenilor români să evite zonele unde au loc mişcări de protest. De asemenea, cetăţenii români sunt sfătuiţi să consulte periodic pagina web a MAE (www.mae.ro), rubrica 'Sfaturi de călătorie - Alerte de călătorie' pentru a obţine informaţii actualizate privind deplasările în Bulgaria.

sâmbătă, 26 noiembrie 2011

Săptămâna Pătimirilor lui Boc, cel cu fulgerele oarbe şi deturnarea de programe ale avioanelor. Acest text a apărut în Jurnalul giurgiuvean la rubrica Uimiri provinciale. Pentru cititorii de pe hârtie din Giurgiu, săptămânal, sâmbăta scriu această rubrică.


Boc nu este bun de prim-ministru. Boc nu este bun de preşedinte de partid. Boc nu este bun de comunicator. Vorbeşte repede. Dacă stai în faţa sticlei televizorului, te fereşti să nu te scuipe. Boc nu este genial. Boc nu este sclipitor. Boc nu este Băsescu. Boc este Emil Boc, nu Emil Constantinescu.
 Nu mă uimeşte că eu am avut ocazia să fiu primul care a sesizat public în România că Boc cheltuieşte bani publici să-şi facă propria campanie în PDL, iar presa giurgiuveană a fost prima din ţară care a relatat şi a disecat această problemă.  Boc a început campania internă din PDL la Ateneul din Giurgiu. Emil Boc face poc în vreme de criză cu benzina şi aSPPectul fizic plătit de noi pentru limuzina guvernamentală care îl cară şi pentru dispozitivul care face poc la propriu, izbindu-se între ei, prin întreaga ţară, în campania electorală PDL. Nu am uimiri nici referitor la întrebarea mea legată de unde încep şi unde se termină calităţile de prim-ministru ale lui Boc? Nu aşteptam răspuns de la nimeni, era retorică!Aşa că nu mă miră absolut deloc de ce îl huiduie, îl înjură, îi arată obrazul oamenii din România, celui care se recomandă Emil Boc-premier şi profesor în Drept Constituţional, adică politician şi om de dreptu  .  E normal! Se plimbă prin România, e tratat ca în România. Uneori nici nu este băgat în seamă. Dacă eram în Grecia, ţara demosului şi a democraţiei, era zburat demult. Dacă eram în Franţa, ţara revoluţionarilor şi a drepturilor aproape socialiste, cum îi place să repete tonomat, Boc nu ajungea profesor universitar  şi nu avea dreptul să măcăne în public în faţa Sindicatelor, de orice orientare ar fi fost ele.  Dar se plimbă prin această Românie de tip nou, construită după model ceauşist cu omul de tip nou, aşa că totul este posibil. România a revenit, graţie acestei clase conducătoare, ţara în care nu mai contează dacă eşti tâmpit, troglodit, gherţoi, incompetent, lipsit de profesionalism şi minimă decenţă. Important este să ai carnet de PDL, UNPR, UDMR şi al celor din arcul guvernamental şi să cotizezi de Crăciun, de Pşti şi de Ziua Copilului la pungile cu daruri pentru poporul hămesit şi la ghidoanele ce trebuie să vină via China. Nu contează dacă vinzi viitorul copiilor, adolescenţilor, tinerilor! Nu contează dacă otrăveşti prezentul adulţilor, mamelor, bătrânilor din România, banii pentru campanie să iasă şi... ciocul mic!
Astfel, în ţara aceasta a fi prost e lucru mare, iar a nu citi este o chestiune de snobism! A fi şef peste proşti e lucru de laudă, iar  peste deştepţi e o ditamai mândria, fiindcă a fi şef e cel mai  şmecher lucru! Cu cât sunt mai deştepţi, cu atât mai bine!  Fiindcă cei mai de sus oameni ai statului se laudă câtă cerneală au băut la şcoală, cât au chiulit, ce note proaste au avut, cum s-au jurat să se răzbune şi ce bine o duc acum, când nu sunt obligaţi să citească nimic, decât, uneori notele serviciilor... Uite ce proşti au fost şi ce miniştri au ajuns! Şi nu le arde obrazul de ruşine şi nu le pasă, fiindcă încă mai cred că voturile se umflă.
Snobismul ignoranţei coborâte din Mercedes sau BMW  în direct la televiziunile de rating, practica vulgarităţii au devenit o pricipală virtute a oamenilor ajunşi din România. Puţini rezistă să nu se lase prinşi în mrejele grobianismului, neamprostismului atât de benefic sub guvernarea Boc. Nu îi iau în nici un caz apărarea lui Emil Boc. Cei care l-au huiduit, fluierat sau i-au arătat obrazul lui Boc, au ieşit dintr-o bibliotecă înmiit mai des decât a ieşit preşedintele Republicii din Golden Blitzuri. Ei s-au întâlnit conjunctural cu cel mai bun primar al Clujului, ajuns măscăriciul Zeusului.  Zeus care şi-a dat binecuvântarea de a-l nominaliza pe Boc la funcţia de deţinător de fulgere oarbe cu un şut în  dinţii adversarilor interni, care muşcă şi se laudă că vor merge la câştig.
 Fiindcă Boc nu este bun de prim-ministru. Boc nu este bun de preşedinte de partid. Boc nu este bun de comunicator. Vorbeşte repede. Iar dacă nu te fereşti din faţa ecranului, simţi că te scuipă.

Ionel Muscalu

De maine ma intorc la poezie, astazi va prezint: Rezolutie pentru domeniul social a TNL


Construcția liberală a Partidului Național Liberal bazata pe piața libera nu exclude, ci se întrepătrunde, cu viziunea creștin-democrată a eticii economiei de piață. Dreptatea socială se instituie, astfel, la intersecția dintre individualism și solidaritate, care nu se poate baza decât pe muncă productivă, egalitate de șanse dar și solidaritatea cu cei în nevoie.
Pornind de la modelul social suedez potrivit căruia munca produce bogăţie care, reinvestită în formarea profesională, creează muncă la rândul său și a celui danez al flexicurității, Tineretul Național Liberal pornind de la elementelecapitolului social al Programului Noua Economie a propus o rezoluție pentru domeniul social, care are următoarele linii directoare:
 Ocuparea forței de muncă
• crearea cardului de asigurat în sistemul asigurărilor sociale, elementul de bază al sistemului integrat unic de asigurări sociale (ghișeu unic electronic), ce va genera reducerea costurilor angajatorilor, a barierelor administrative și va reprezenta adevăratul bastion al luptei împotriva muncii la negru;
• reducerea șomajului în rândul tinerilor, având în vedere faptul că anul trecut România a fost pe locul 8 din UE ca rata a șomajului în rândul tinerilor, prin:
- Creşterea atractivităţii muncii pe piaţa albă prin acordarea de stimulente financiare angajatorilor pentru formarea profesionala a angajaţilor si prin reducerea birocrației;
- Implementarea unei strategii pentru tinerii antreprenori;
- Eficientizarea burselor private, pentru a susține un învățământ centrat pe nevoile reale ale pieței muncii;
- Facilitarea inserției pe piața muncii a tinerilor prin crearea cadrului legal privind practica elevilor și studenților și stagiul absolvenților.
 Asistență socială
• reevaluarea sistemului asistenței sociale pornind de la centrarea pe nevoile personalizate ale familiei, în special a familiei tinere;
• dezvoltarea serviciilor sociale în paralel cu reducerea volumului prestațiilor financiare directe;
 Sistemul de pensii
• pilonul I de pensii – un proiect avangardist dar realist bazat pe renunțarea la sistemul inter-generațional pentru unul cu capitalizare in cont personal: cuantumul pensiilor va fi stabilit pe principiul contributivităţii, banii fiind investiţi pe termen lung, în loc sa fie cheltuiți imediat; participanţii sunt proprietarii contului personal în care îşi economisesc banii de pensie; fiind cultivată responsabilitatea individuală, spiritul de prevedere şi economisirea, cu rezultate pozitive asupra performanţei economice generale.
•  crearea cadrului legal si institutional al sistemului pensiilor ocupaționale și susținerea piloanelor II și II de pensii deja existente

TNL rămâne în luptă cu puterea

Legea Sărăciei

Să fie suspendat!

Din tradiţia popoarelor- Poporul giurgiuvean în primăvară

Pe Boc îl huiduie şi umbra lui, iar el o întreabă de la ce partid este!


Boc nu a adus nimic pentru Giurgiu, nici pentru giurgiuveni!
În marţea aceea, 12 aprilie 2011, am rămas mut de uimire când am văzut cum, deşi eu aşteptam ploaia, pe strada mare ploua cu poliţişti îmbrăcaţi în uniforme sau cu haine proprietate personală. Erau atât de mulţi şi zâmbeau atât de larg, încât am crezut că am ieşit din criză şi, fiindcă mi-am impus să nu mai văd nicio emisiune tv, am greşit şi aflu ultimul. De fapt, oamenii aveau ordin să pară fericiţi şi să dirijezeze scepticii cât mai departe de centrul oraşului, pe unde urma să treacă primul micinos al ţării- Emil Boc. Coborât de lângă Aurel de la Comana, primarul care a pus fântâna din centrul comunei să murdărească statuile în portocaliu, Boc a intrat în Giurgiu trist, împotriva firii sale rezistente inclusiv la căderi în cap.
– Aici nu avem mari şanse, a suflat Boc ! E clar că Iliescu ăsta ne bate, dar e bun orice vot !
Sondajele lor confirmă acest lucru, oricât ar încerca Buratino să măsluiască adevărurile.
Apoi i s-a comunicat că îl aşteaptă nişte cetăţeni supăraţi, care îi vor face atmosferă. Aşa că, ajuns în faţa Ateneului Nicolae Bălănescu şi a unor giurgiuveni, singura lui curiozitate a fost dacă aceia sunt PSD-işti, fiindcă el îi respectă şi îi salută ca PSD-işti şi nemulţumit că PD-L-iştii lui nu sunt acolo cu pieptul de aramă să-i strige să trăiţi bine a mai băgat o dată placa aceea cu mărirea de la anul a salariilor şi că de la anul o să trăim bine, fiindcă Grecia, Portugalia…!  
Teama lui Boc de viitoarele înfrângeri îl face, într-un stat tot mai centralizat în jurul intereselor de partid să nu mai vadă, aşa cum vede şeful lui, că dictatura poate să îmbrace forme plebiscitare, populiste şi demagogice, ci că pronosticurile şi neliniştile merg mână în mână, iar regresele din viaţa economică el nu are talentul lui Băsescu de a spune că sunt de fapt produse din coşul zilnic. 
A intrat repede la sala de şedinţe unde s-a întâlnit cu câţiva PDL-işti de taină, căutaţi la cont şi batistuţă înainte de a-şi găsi eligibilitatea pentru a respira acelaşi aer din sala cu Boc, dar şi la limuzinele cu care s-au prezentat la sala Ateneului Bălănescu. 
Că a venit Boc la Giurgiu nu i-a prea interesat pe mulţi giurgiuveni şi dacă nu ar fi fost cei din faţa Ateneului, Boc ar fi crezut că a aterizat la Suceava sau la Târgovişte, adică la Flutur sau la Popescu, prezenţi pe trotuarul celălalt... 
Interesant este că deşi giurgiuvenii i-au mărturisit că sunt oameni politicoşi şi nu-l vor fluiera, chiar dacă o merită, atunci la ce atâta desfăşurare de forţe pentru un cetăţean venit în campanie de partid cu maşina primului ministru, fiindcă el nu are maşină de lux, ca cei din partid care-l aşteptau ? 
La banii lor, mogulii şi marchizele portocalii, ba chiar numai primarul Dobre (Să trăiţi, domnu Flutur !) ar fi putut aranja cu o firmă de protectie şi pază să-l aştepte pe Boc. Or, dacă nu are omul boc maşină, trebuie să-i plătim noi şi maşina şi deplasările asistate şi nota de plată la restaurant ? Trebuie ca toată poliţia, jandarmeria, serviciile secrete să stea din trei în trei metri pe stradă, ca să se simtă Boc confortabil ? Pe mine nu mă interesează confortul lui Boc, fiindcă domnul acesta numai confort nu a adus românilor. Dar mă interesează ce efectiv de forţe a fost dizlocat în timpul VIZITEI de PARTID a domnului Boc în municipiul Giurgiu, cât au costat toate cheltuielile şi cine le plăteşte ? Nu cred că ferchezuiţii miştocari veniţi de la Suceava sau Târgovişte, ci tot pensionarii cu 500 de lei pe lună sau salariaţii la care Boc are tupeul să le spună că le-a mărit, când le-a tăiat.
Pe de altă parte, ce anume a impus aceste măsuri excepţionale de securitate ?
Este chiar atât de gravă situaţia ? Este chiar atât de detestat guvernul şi Boc ? Este Boc în pericol la Giurgiu sau în ţară, unde am văzut că oamenii îl mai şi fluieră? Adică avem în România o majoritate capabilă de consens în sensul că Bocbăsescuudreaeba ar trebui să-şi ia jucăriile şi să plece ? Nemaipomenit ! De când s-au inventat băile de mulţime lui Boc îi ajunge un grup mic, cât un ibric portocaliu.
Fiindcă eu am văzut că pe stradă a plouat cu poliţişti, însă multe cetăţene purtau umbrele portocalii…

P.S.: Ce a adus bun pentru municipiul nostru vizita lui Boc? Ce investiţii se vor face şi câte locuri de muncă noi vor apărea în urma acestei delegaţii PDL-iste ? Câte şi ce proiecte depuse de autorităţile locale nepedeliste vor trece de acum înainte edililor giurgiuveni ?

Situaţia în Guvern a şefului SGG este incertă, informaţii neoficiale indică demiterea sau retragerea



Situaţia în Cabinet a secretarului general al Guvernului, Daniela Andreescu, este incertă, surse din Palatul Victoria avansând informaţia că acesta ar putea fi demisă de premierul Boc sau s-ar putea retrage din funcţie la finalul şedinţei Executivului, fără ca la acest moment să existe o decizie.

Şedinţa de guvern a început la ora 10.00, iar miniştrii au ascultat inclusiv o notă prezentată de Andreescu privind ultimele modificări aduse ordonanţei de vânzare a imobilelor RA-APPS, înaintea publicării în Monitorul Oficial, fără să se discute şi de situaţia acesteia.

Surse din Palatul Victoria afirmă însă că există posibilitatea ca, la finalul şedinţei, premierul să aibă o discuţie privată cu şeful SGG, în care să-i ceară demisia, ca o consecinţă firească a scandalului din ultimele zile privind spaţiile RA-APPS atribuite membrilor familiei sale.

În acelaşi timp, surse oficiale susţin că preşedintele Traian Băsescu i-ar fi solicitat premierului demiterea Danielei Andreescu de la conducerea SGG.

vineri, 25 noiembrie 2011

-Iliescu scrie pe blog că se simte bine


Preşedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, afirmă, pe blog, că se simte bine şi le mulţumeşte tuturor celor care i-a transmis urări de sănătate.
"Sincere mulţumiri tuturor acelora care mi-au adresat urări de sănătate. Mă simt bine, mi-am reluat programul de activiăţi, iar mâine, sâmbătă 26 noiembrie, voi fi prezent la tradiţionalul târg de carte Gaudeamus, cu începere de la ora 11.45 la standul Editurii Tehnice. Vor urma Litera, Semne, s.a", scrie Iliescu.
Ion Iliescu a fost internat, de miercuri după-amiază până joi, la Spitalul Elias din Capitală, unde i-au fost făcute analize, medicii constatând că nu are probleme majore de sănătate.
Ion Iliescu a participat, marţi, la şedinţa CExN al PSD, unde s-a decis excluderea lui Mircea Geoană din partid. Potrivit unor surse, în cadrul şedinţei liderii PSD au avut schimburi de replici dure, protagonişti fiind inclusiv Ion Iliescu şi Mircea Geoană.
După şedinţă, Mircea Geoană a declarat că Ion Iliescu este "piaza rea" a partidului, că formaţiunrea nu va putea fi reformată câtă vreme fostul preşedinte al PSD va avea influenţă în partid. Geoană a mai vorbit despre "ranchiuna" pe care Ion Iliescu o are faţă de orice lider al PSD. La rândul său, Ion Iliescu l-a acuzat pe Geoană de "obrăznicie".
Ion Iliescu a fost operat, în mai 2005, atunci fiindu-i montate stenturi, după ce avut un puseu de tensiune pe fondul unei hipertensiuni mai vechi şi a unei cardiopatii ischemice cunoscute. Intervenţia a fost realizată în 18 mai 2005, iar Iliescu a rămas atunci în spital până aproape de sfârşitul lunii, din cauza unor dureri în piept, apărute la câteva zile după montarea stenturilor.
Totodată, în 1994, Ion Iliescu a fost operat de colecist, la Spitalul Elias.

Traiasca inteligenta romaneasca: Eugen Nicolăescu (PNL): 10.000 de medici au plecat din România în ultimii trei ani


Deputatul PNL Eugen Nicolăescu a atras atenţia că în ultimii trei ani au plecat din România circa 10.000 de medici, în opinia acestuia situaţia fiind dramatică.
''Dacă vorbim de cod roşu este puţin spus. (...) Dacă se merge în ritmul acesta vom ajunge să nu mai avem medici'', a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă la Alba Iulia, Eugen Nicolăescu.
Acesta este de părere că trebuie refăcută grila de salarizare pentru personalul medical, astfel încât salarizarea acestora să devină ''atât de atractivă încât să nu mai plece din România şi să nu mai cadă în ispita de a mai încasa sume necuvenite de la cetăţeni''.
Nicolăescu a afirmat că un medic trebuie să fie pus în grilă la coeficientul 9 sau 10 de ierarhizare, ajungându-se astfel la un salariu de cel puţin 6.000 de lei.
''Este un salariu bun pentru un medic. Dacă laşi un medic cu 1.500-1.800 de lei cât ia astăzi, adică undeva la 400 de euro, e clar că acel medic va pleca'', a declarat fostul ministru al Sănătăţii.
Potrivit acestuia, trebuie reluată activitatea de prevenţie, pentru că dacă aceasta se va face corect şi eficient, tot mai puţini oameni vor fi nevoiţi să apeleze la spital.
În ceea ce priveşte prevenţia va fi elaborat un proiect de lege, care să fie aprobat anul viitor, având la bază peste un milion de semnături strânse din toată ţara.
''În trimestrul unu, să facem dezbatere publică, în trimestrul doi să strângem semnături şi după aia să mergem în Parlament şi, în regim de urgenţă, să adoptăm un asemenea proiect de lege'', a spus deputatul PNL.
Totodată, acesta a anunţat că ''obiectivul fundamental pe care şi-l propune USL în domeniul economic în perioada următoarei guvernări este crearea unui milion de locuri de muncă''.
''Ne vom sprijini pe trei piloni - reducerea de fiscalitate, găsirea celor mai potrivite metode de încurajare a mediului de afaceri privat şi atragerea în circuitul economic a persoanelor care astăzi sunt marginalizate ( tinerii sub 25 de ani şi persoanele care au împlinit 50 de ani)'', a spus Nicolăescu.
În ceea ce priveşte bugetul pe 2012, deputatul liberal susţine că este unul ''de tăieri, de constrângeri, de suprimări de drepturi şi de posibile avantaje pe care oamenii ar putea să le aibă ca urmare a muncii lor''.
''Este un buget care nu face decât să îndeplinească condiţiile pe care FMI-ul le-a impus Guvernului României'', consideră acesta.
În opinia lui Nicolăescu, nu există nicio măsură care să asigure o revigorare economică, o creştere economică. ''Acest Guvern este un guvern al deznădejdii, care nu reuşeşte să facă nimic competent'', a conchis liberalul.
Eugen Nicolăescu a participat vineri, la Alba Iulia, alături de Mariana Câmpeanu şi Lucia Varga, la o întâlnire-dezbatere cu tema ''Promovarea priorităţilor şi măsurilor USL pentru sprijinirea familiilor din România''. Dezbaterile au fost axate pe cinci domenii prioritare - sănătate, economie, educaţie, politici sociale, protecţia mediului.

- Mariana Câmpeanu (PNL): Se vor face disponibilizări tocmai pentru a avea un aparat foarte fidel

Deputatul liberal Mariana Câmpeanu susţine că în 2012 se vor face aceste disponibilizări în sistemul bugetar tocmai pentru a exista ''un aparat foarte fidel''.


Aceasta a declarat vineri, la Alba Iulia, că săptămâna viitoare va face o interpelare, atât la Ministerul Muncii, cât şi primului-ministru, prin care va cere să i se comunice situaţia salariaţilor din sistemul bugetar. Deputatul PNL spune că nu se cunoaşte exact cifra disponibilizărilor.

''Încă nu ştim exact care este această cifră ca să putem să spunem şi dacă noile disponibilizări vor fi corecte sau nu. Pentru că s-a întâmplat următorul lucru în aceşti trei ani: au fost daţi afară oameni pe criterii politice şi au fost angajaţi alţii. De aceea voi cere această situaţie comparativă. Sunt convinsă că şi acum se vor face ultimele epurări, pentru că, aţi văzut la toate alegerile parţiale cum tot aparatul de stat este scos la alegeri. (...). Sunt convinsă că se vor face aceste disponibilizări tocmai pentru a avea un aparat foarte fidel'', a afirmat Mariana Câmpeanu.

Întrebată dacă vor fi epurări politice, deputatul a răspuns afirmativ. ''Da, categoric. Mai ales că este un an electoral şi orice persoană care a spus 'în această instituţie ceea ce faceţi este ilegal' a fost şi va fi dată afară în continuare, pentru că, dacă o să-i întrebaţi pe salariaţii obişnuiţi din orice unitate deconcentrată o să vă spună aşa: 'dacă noi sesizăm conducerea că ceva nu este legal sau ceva nu corespunde regulamentelor de funcţionare', o să vă spună că acel conducător spune 'legea suntem noi'', a explicat deputatul PNL.

În ceea ce priveşte Legea asistenţei sociale, care a fost contestată la CCR, aceasta susţine că ''nu are ca scop decât să scadă ponderea cheltuielilor cu asistenţa socială, de la 2,82% cât este în acest moment, cel mai mic procent din Uniunea Europeană, la circa 2%, şi numărul beneficiilor de la 59 la circa 9''.

TRANSCRIEREA INTERVENŢIEI PREȘEDINTELUI PNL, CRIN ANTONESCU, ÎN CADRUL CONFERINŢEI DE PRESĂ DE LA GALAȚI

“Bună ziua!
Mă bucur să vă revăd. Sunt în Galați din nou, după cum domnul președinte Dobre constata. Avem o serie de acțiuni, de întâlniri. Este unul dintre județele în care de fiecare dată vin cu o anumită relaxare, suplimentată de această dată, de obicei, bazată sigur pe certitudinile pe care organizația de aici le-a oferit din 1990 și până astăzi (...). Un grup de oameni organizați, competenți, solidari, cu care am parcurs toate perioadele, și mai bune și mai rele, din toate pozițiile pe care fiecare le-am avut, cu care am avut mereu o relație de foarte bună de colegialitate și, în privat, de reală prietenie.
De data asta, sentimentul e consolidat și de faptul că Galațiul este unul din județele în care apele Uniunii Social Liberale par să fie intrate într-o matcă firească, și așa vor și rămâne, și că aici eforturile noastre, în acest sens și sub aceste auspicii ale Uniunii, se pot consolida și organiza mai repede și mai ușor. Lucrurile sunt aici destul de clare în faza în care ne aflăm. Vor continua clarificările, și n-am niciun fel de îndoială, la Galați mai repede decât în alte părți și mai bine. Vor fi toate lucrurile așezate la timp în dispozitivul de bătaie al anului următor, al anului electoral 2012 cu numeroasele sale fronturi pe care le cunoaștem deja.
Eu vă propun să intrăm în discuție, ca să spun așa, și stau la dispoziția întrebărilor dumneavoastră pe temele politice care vă marchează interesul dumneavoastră.

Jurnalist: Dacă veți susține candidatul PSD-ului la șefia Senatului și dacă ați avut deja discuții în cadrul USL-ului pe această temă?
Crin Antonescu: Da, nu e niciun fel de dubiu în această privință. Noi am și anunțat imediat ce PSD-ul a luat deciziile pe care le cunoașteți privitoare la șefia Senatului. Este o poziție care le-a aparținut și, având în vedere că n-avem nici cea mai mică reținere, reticență în raport și cu persoana pe care au propus-o, și anume senatorul Corlățean, președintele Comisiei de politică externă a Senatului - un om pe care îl știm de ani de zile și cu care am avut chiar când nu eram aliați relații foarte civilizate și chiar relații la nivel parlamentar de cooperare, îl susținem fără niciun fel de ezitare. Titus Corlățean va fi, deci, candidatul comun al senatorilor PSD, PNL și PC .
Și, dacă îmi permiteți să adaug un comentariu, nu înțeleg de ce un candidat care are în spatele său două grupuri din Senat, senatorii a trei partide și care, până una alta, este singurul candidat cert, e socotit chiar așa lipsit de orice șansă sau având doar șanse teoretice. Eu cred că în Senat, unde echilibrul este destul de strâns, cum bine știți și cum s-a dovedit cu atâtea prilejuri, chiar dacă actuala majoritate ar reuși să determine un candidat unic, ceea ce nu e simplu, și atunci este o bătălie care se dă, având, poate, un favorit, dar nicidecum o bătălie al cărei rezultat să fie știut dinainte. Deci, îl susținem pe Titus Colățean și chiar avem speranțe să câștige.

Jurnalist: În condițiile în care este posibil ca interimatul la conducerea Senatului să se prelungească, poate chiar săptămâni, suprapunându-se asta pe perioada în care va fi discutat bugetul, mai are vreo șansă trecerea amendamentelor pregătite de USL sau vă luați adio de la ele? Și a doua întrebare: aveți pregătite aceste amendamente și așteptați să le puneți direct pe masă sau așteptați să vedeți cine va fi președinte?
Crin Antonescu: Nu ne luăm adio de la ele. Vă spun foarte sincer, nu văd nicio legătură între discuția la buget și soarta amendamentelor noastre la Legea bugetului sau la orice altă lege și persoana care e președinte al Senatului, interimar sau definitiv. Bugetul se discută și se votează în Camerele reunite. Amendamentele se discută în comisiile reunite și după aceea din nou, în ultimă instanță, în Camerele reunite și determinantă este cine are, pe un amendament sau altul sau în general, majoritatea. Nu cred că e nicio diferență în legătură cu soarta acestor amendamente dacă ar fi rămas Mircea Geoană președinte al Senatului sau dacă va fi un președinte interimar, actualul inte rimar domnul senator Filip sau dacă se alege între timp un președinte al Senatului, ceea ce noi sperăm, indiferent care va fi acela.
Nu ne-am luat adio de la amendamente. Le-am făcut ca să le discutăm serios și vom avea discuții cel puțin cu UDMR și cu grupul minorităților naționale care au răspuns afirmativ solicitării noastre de a discuta pe marginea proiectului de buget și pe marginea amendamentelor noastre. Le vom susține. Sigur, nu suntem foarte optimiști în legătură cu disponibilitatea actualei majorități de a accepta aceste amendamente pentru că ele sunt amendamente importante, nu sunt amendamente de detaliu, dar le-am făcut ca să le susținem și cred că soarta lor nu e determinată de cine este președinte al Senatului.
Iar în legătură cu durata interimatului la Senat, asta este o chestiune care, până la urmă, ține de majoritate. Eu cred că cei din majoritate sunt totuși, măcar sub acest aspect, oameni serioși. Interimatul nu are de ce să dureze mai mult de ziua de luni a săptămânii viitoare. Sigur că s-ar putea ca până luni să nu se înțeleagă și atunci, prin chestiuni procedurale, având o majoritate în Biroul Permanent, să mai amâne discuția, dar noi suntem pregătiți să punem foarte repede capăt acestei vacanțe, vacanțe a postului, și să procedăm la alegeri luni, indiferent cine va fi câștigătorul acestui post.

Jurnalist: Deocamdată ați depus multe amendamente la buget. Aveți vreun semnal de la ei că ar accepta ceva sau dumneavoastră, din nou, veți spune tranșant că nu veți vota bugetul deloc dacă nu se acceptă din amendamentele dumneavoastră?
Crin Antonescu: Păi noi am spus deja chestiunea asta foarte tranșant. De la dânșii... de la dânșii de la cine? De la Guvern? Păi ăștia sunt la Zidul Plângerii. Am avut niște semnale tranșante de la șeful Guvernului, domnul Băsescu, care s-a mândrit la reuniunea organizată de publicația britanică The Economist, ieri, cu numărul mare de victime din rândul angajaților bugetari. N-a intrat în alte detalii. Nu am niciun semnal și, repet, eu sunt sceptic, dar e de datoria noastră să discutăm și e foarte importantă discuția cu cei din UDMR și cu cei de la minorități. Probabil că va fi greu, chiar dacă ei sunt de acord cu unele dintre idei. De pildă, reducerea CAS e o idee care, la nivel decla rativ, a fost acceptată sau susținută și de membri ai Partidului Democrat Liberal, chiar dacă îmi aduc bine aminte de unii membri ai guvernului, dar probabil că unitatea majorității, dacă ea rezistă până la buget, se va concentra pe proiectul care se discută în guvern, pentru că, de obicei, acest proiect este discutat la nivelul guvernului, deci cu reprezentanții tuturor formațiunilor, la nivelul coaliției majoritare și apoi se vine cu el în parlament.
Oricum, să mai amintim o dată un lucru. Se vorbește mereu, și cu o oarecare ipocrizie, despre faptul că... Deci, după ce suntem de 50 de ori întrebați de Mircea Geoană și cazul Geoană, după aceea se constată că ar fi lucruri importante cum ar fi bugetul și ăștia se ocupă cu Geoană.
Noi ne ocupăm cu bugetul. Trebuie, însă, reamintit faptul că guvernul a încălcat din nou termenii calendaristici din lege. N-a venit cu proiectul până la data la care era impus și că noi, în continuare, așteptăm pasul pe care guvernul trebuie să-l facă pentru a pune concret proiectul și a-l introduce pe căile mecanismului parlamentar.

Jurnalist: Cum comentați discuția președintelui cu ziariștii străini că a apreciat că în 2030 vom fi 16 milioane de români. Cum apreciați, în condiile în care românii plecați ar reveni în țară?
Crin Antonescu: Și 6000 de urși parcă.. Chiar nu știu. Asta ar trebui să-l întrebați pe domnul președinte cum a făcut calculele. Pe de altă parte, ca să vedeți cât de prietenos sunt, chiar față de domnul președinte, mie mi se pare că prea s-a luat, de pildă povestea cu TGV-ul care merge de la Constanța a fost, cum să spun, până la urmă o glumă pe care nu i-aș imputa-o. În fond, a dat o imagine, zâmbind, uite, așa mi-ar plăcea să fie și mi se pare o dorință legitimă. Pesemne că a făcut acest calcul pornind de la ratele de înmulțire sau scădere a populației în diferite regiuni ale globului, între care și România, și probabil că există niște es timări sau domnia sa a făcut referire la niște estimări pe care le cunoaște în legătură cu asta. Dar, vă repet, nu știu exact pe ce s-a bazat și nu l-aș critica, să spun așa, pentru aceste estimări în legătură cu numărul de oameni, cu numărul de urși și cu traseu Constanța-Londra în 2030. Să dea Dumnezeu să apucăm ca să ne dăm cu toții, cu domnul Băsescu în frunte, chiar dacă, sper, nu în aceeași funcție, să vedem atunci se împlinește din aceste profeții.
Aici, numărul de urși și TGV-ul Constanța- Londra înțeleg că erau dorințe ale președintelui. Populația României nu era dorință, ci era constatare. Domnule, dacă o ținem așa, o să scadă populația. Ceea ce e adevărat.

Jurnalist: Ați spus că lucrurile sunt destul de clare la nivelul județului Galați în ceea ce privește USL. Cum funcționează USL aici, având în vedere că social-democrații exercită în continuare abuzuri împotriva medicilor liberali de la Spitalul Județean? Ce fel de colaborare există, doar la nivel de colectare de voturi?
Crin Antonescu: (...) Eu m-am referit la faptul că avem definite, categoric, candidaturile pe marile poziții, pe pozițiile de candidaturi comune de la nivelul Primăriei Galațiului și Consiliului Județean Galați și e și destul de clar sau chiar foarte clar care sunt și candidați. Nu sunt probleme în sensul acesta de acceptare sau de susținere a acestei realități și acestor candidați. Sigur că în rest există multe chestiuni cum ar fi aceasta și la care, repet, domnul președinte Dobre sau domnul senator Ichim sunt mult mai calificați.
(...)

Jurnalist: Dacă la momentul acesta sunt și județe, locuri în care este multă rumoare, unde sunt tensiuni între cele două componente (n.n. PNL și PSD), nu vă temeți că la momentul în care se vor face listele pentru consilii județene și pentru consilii municipale vor apărea alte astfel de tensiuni?
Crin Antonescu: Dați-mi voie să vă spun aici cum văd eu lucrurile și cum le vedem, în orice caz, împreună, după câte știu, și cu cei care vorbim astăzi, cum știu că cea mai mare parte a conducătorilor PSD le văd. Noi, în momentul în care am pornit la construcția acestei Uniuni, știam, ca oameni cu destulă experiență politică, inclusiv domnul Ponta, care este tratat, îl invidiez, de tânăr și foarte tânăr, dar care are un deceniu complet și intens de politică în spatele domniei sale, știam cât de dificilă este ea.
Noi, care am participat la alte construcții politice, mai ușoare, în principiu, pentru că, sigur, că am avut o construcție comună cu țărăniștii, după șase ani de stat în aceleași tranșee, da, și sigur alte elemente de afinitate. Am avut o construcție comună cu pediștii, cu care afinități n-aș putea să spun că aveam de când ne știm, dar, la fel, fuseserăm în opoziție împreună patru ani. Cu PSD-ul, un partid cu care ne-am bătut douăzeci de ani neîntrerupt, în fine, cu o perioadă de război mai blând așa, dar, oricum, noi la putere, ei în opoziție, 2004-2008, de care ne despărțeau de la ideologie până la trecut, până la veteranii noștri, liderii noștri onorifici, multe, multe, multe, știam că va fi foarte dificil.
Noi mai știam, de asemenea, ca partide mari sau ca partide, în fine, importante cât de dificil e în interiorul unui partid, în momentul în care se apropie alegerile, să armonizezi toate interesele, toate rivalitățile, să rezolvi corect toate competițiile care au loc, repet, în interiorul unui partid, repet, nu e nevoie să te aliezi cu nimeni. În preajma alegerilor, sunt oameni care se supără pentru că nu pot toți să candideze. După alegeri, sunt oameni care se supără pentru că nu pot toți să fie numiți. Sunt oameni care întotdeauna pleacă, mai mulți, mai puțini, mai importanți, mai puțin importanți. Trebuie să ai în vedere toate aceste lucruri.
Am pornit, am calculat, ne-am asumat toate aceste riscuri și în acest moment vă răspund: Da, sigur că vor mai fi tensiuni. Sigur că sunt județe unde lucrurile sunt ceva mai dificil de gestionat, dar nu sunt multe. Eu, în acest moment, din ceea ce noi am centralizat, pentru că am avut până-n 15 noiembrie o fază în care s-au purtat discuții la nivelul județelor, între conducerile județene, pot să vă spun că în trei sferturi cel puțin din județe lucrurile sunt destul de clare și rămâne să fie finisate la detaliu. Avem și câteva probleme care sunt mai dificil de gestionat, le vom gestiona.
Pe ce ne bazăm, ca să închei? Ne bazăm pe conștiința faptului că, spre deosebire de jucătorii politici, electoratul care dorește categoric o schimbare și care, deci nu vorbesc de tot electoratul, atât cât este el, și care vede în Uniunea Social Liberală, cu bunele, cu rele ei, cu speranțele sau cu îngrijorările pe care ea le poate genera, alternativa, electoratul acela nu se scindează niciodată. Așa încât, este important ca noi să găsim cele mai judicioase soluții, să prezentăm cele mai valoroase distribuții pentru că electoratul e acolo și nu pleacă, așa cum își imaginează poate și domnul Geoană și alții care poate, la un moment dat, nemulțumiți, din PNL, din PSD sau din PC vor căuta alte opțiuni, nu pleacă după o persoană. Aceștia se pot număra pe degetele câtorva oameni.

Jurnalist: Spuneați că s-au clarificat lucrurile la nivel de Primărie și Consiliul Județean. Se pare că domnul Durbacă, liderul conservatorilor gălățeni,nu a aflat acest lucru.
Crin Antonescu: E vina dumneavoastră. Dumneavoastră vă ocupați cu informarea publicului?

Jurnalist: Cum tratați acest caz? Sunteți într-o structură comună PNL-
PC, a spus că vrea să candideze chiar dacă decizia este alta.
Crin Antonescu: Da, este un lucru pe care noi, să știți, noi l-am discutat la nivelul ACD, că ați pus problema raporturilor bilaterale. La nivelul ACD, sigur că a fost o discuție. Galațiul nu a fost un județ și un municipiu care au fost simplu de negociat. Galațiul a fost un punct complicat pe harta negocierilor pe care noi le-am avut în vară. 
La nivelul ACD am discutat mai întâi, și acolo am convenit, deci am convenit cu conducerea Partidului Conservator, cu președintele Partidului Conservator, că ACD-ul susține candidatura domnului Marius Stan la Primăria municipiului Galați, după care ne-am dus și am avut o altă discuție, la rândul ei complicată cu PSD-ul, complicată din motive pe care nu trebuie să vi le mai spun eu, care până la urmă și el a acceptat că asta e formula cea mai bună. Sigur, mai departe, este de dorit ca domnul Durbacă un om cu importanța lui, și electorală, și politică, să rămână în rândurile noastre și să fie alături de noi în această bătălie, ceea ce eu sper că se va întâmpla. Dar decizia este una clară și nu avem în sensul acesta proble me pe mai departe.

Jurnalist: Pentru că mai sunt încă doi candidați independenți care se vor desprinde din fgormațiunile USL, și atunci scade eficiența electorală a acestei alianțe, pentru că pe Consiliul Județena voturile se vor împărți la trei, iar la Primărie la doi...
Crin Antonescu: Există riscul acesta întotdeauna. Nu poți merge aceeași formațiune simultan doi, trei sau patru candiați, trebuie întotdeauna să alegi pe unul dintre ei. Noi avem convingerea că l-am ales pe cel mai bun și indiferent de faptul că niște oameni ar dori să plece și să candideze sub culorile ator formațiuni sau independenți, ceea ce nu îi putem împiedica și nici nu vrem, ca liberali -ne dorim să nu se întâmple, dar dacă se întâmplă, nu avem ce să facem, vor candida și convingerea noastră rămâne că, dacă discutăm cazul în speță, un candidat puternic, și cu o formațiune puternică, și cu un brand politic puternic în spate, nu va avea din aceast ă cauză probleme, mai ales pe sistemul pe care noi nu l-am dorit și pe care nu îl considerăm foarte bun, dar care e în vigoare, și anume cu votul într-un singur tur.

Jurnalist: Și în aceste condiții, la nivel naținal e un număr de sute de nemulțumiți, dacă vor pleca, există riscul ca acești oameni să dorească să se întoarcă. Aveți un mesaj pentru acești oameni, în acea circumstanță?
Crin Antonescu: În ceea ce îi privește pe liberali, eu cred că nu trebuie transmis niciun mesaj, pentru că până la urmă, să știți, că în acest partid eu pot să spun că una peste alta - la Galați nu mai vorbesc, puțini oameni au trădat, la un moment dat, acest partid și nu au prea dorit să se întoarcă.  E foarte limpede, ați văzut că în ultima vreme chiar am recurs la metafore militare descriind situația…

Jurnalist: Ce pățește dezertorul?
Crin Antonescu: Păi ce pățește dezertorul? Dumneavoastră nu știți? Mă rog, n-am făcut nici un război, slavă Domnului, nici eu și nici dumneavoastră, dar știm cu toții ce pățește dezertorul. În orice caz e o bătălie foarte grea și nu poți, nu e vorba de a amenința pe cineva, dar ar fi o imensă nedreptate față de oamenii care acum rezistă în condiții foarte grele, rămân și duc această luptă, să fie puși pe picior de egalitate cu niște oameni care cum spuneți dumneavoastră au dezertat. Deci cine pleacă e bun dus, este opțiunea lui, ne vedem fiecare de drum fără nici un fel de ezitare.