Persoane interesate

miercuri, 16 noiembrie 2011

„Panglicile doamnei ministru Boagiu”

Doamnelor şi domnilor deputaţi,
            Având în vedere cele prezentate mai sus, precum şi efectele dezastruoase ale procesului de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii de transport a României realizate sub administraţia tuturor miniștrilor PDL, respectiv a ministrului Anca Daniela Boagiu, aflată la conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, vă solicităm votul pentru următoarele:
I.            Clarificarea rapidă de către doamna Anca Daniela Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii, a tuturor aspectelor descrise în textul prezentei moţiuni simple, oferind răspunsuri clare şi coerente asupra următoarelor chestiuni:
1. Măsurile interne luate în urma neregulilor grave sesizate în desfăşurarea licitaţiei pentru atribuirea lucrărilor de finalizare a construcţiei autostrăzii Cernavodă - Medgidia consorţiului clasat pe locul 6 din punctul de vedere al ofertei financiare, la un cost suplimentar de 120 de milioane de lei faţă de cel mai bun ofertant.
2.  Explicarea neregulilor grave în atribuirea contractelor de construcţie de autostrăzi pe axa Nădlac - Sibiu şi prejudicierea bugetului de stat cu peste 100 de milioane de euro; de asemenea, prezentarea motivelor blocajului lucrărilor la tronsonul de autostradă Timişoara – Lugoj din cauza contestaţiilor la licitaţiile organizate de CNADNR şi din ce vor fi  finanţate lucrările având în vedere riscul ca România să piardă banii alocaţi de UE pentru acest proiect.
3. Asumarea de către PDL a creşterii nejustificate a costurilor şi nerespectarea termenelor prevăzute de contractul cu Bechtel gestionat prin miniştrii Anca Boagiu, Radu Berceanu şi Gheorghe Dobre, motivele pentru care finanţarea lucrărilor rămase se va face de la bugetul de stat şi ce garanţii ne oferă Ministerul Transporturilor și Infrastructurii că va putea asigura finanţarea celor două tronsoane executate de Bechtel!
4. Explicaţii şi măsuri luate privind absorbţia scăzută a fondurilor europene şi care este stadiul pregătirii programului pentru finanţarea din bugetul UE pentru perioada 2014-2020; câte proiecte cu valoare de peste 1 milion de euro s-au discutat în guvern şi care este stadiul lor.
5.  Tergiversarea mai bine de doi ani a contractării lucrărilor pentru marile proiecte de autostradă de pe axa Nădlac – Sibiu, care aveau proiecte finalizate la sfârşitul lui 2008;
6. Având în vedere că principalul beneficiar al Legii privind parteneriatul public-privat este sectorul de transport, ca fiind cea mai convenabilă modalitate de atragere a capitalului privat pentru finanţarea unor proiecte mari de infrastructură în actualele condiții financiare și fiscale din România, solicităm Ministerului explicaţii privind neînceperea pregătirii proiectelor anunţate ca proiecte de parteneriat public-privat,  precum şi termenele de elaborare şi aprobare a strategiei de PPP.
7. Demersurile efectuate pentru ancheta pe care dumneavoastră aţi anunţat-o la preluarea mandatului privind situaţia CFR Marfă şi explicarea implicării contradictorii a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării în privatizarea acestei companii.
8. Soluţiile prevăzute de Minister în privinţa scăderii vitezei de circulaţie pe CFR, în condiţiile în care infrastructura de transport feroviar s-a degradat într-un ritm alert şi neobservat de către ultimii doi miniştri ai transporturilor, respectiv Radu Berceanu şi Anca BoagiuCare este strategia Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru refacerea sau modernizarea infrastructurii feroviare.
9. Rezultatele anchetei la nivelul Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române TAROM S.A şi identificarea celor responsabili atât pentru pierderile financiare înregistrate în anul 2010, cât şi pentru lipsa unor măsuri eficiente şi oportune de prevenire sau cel puţin de ameliorare a situaţiei financiare dezastruoase a companiei aeriene, în condiţiile în care această situaţie putea fi prevenită.
10. Justificarea costurilor exorbitante de 20 milioane de euro pentru reabilitarea unei halte de cale ferată, cu un trafic de călători mai mic decît o staţie de autobuz dintr-un oraş. Cum şi cine răspunde pentru faptul că Uniunea Europeană a trimis înapoi documentaţia ca nerealistă?
II.        Nu avem speranţe că doamna ministru Boagiu ne poate oferi răspunsuri satisfăcătoare privind aceste chestiuni cu importanţă deosebită în dezvoltarea infrastructurii şi a transporturilor din România, după performanţa mai mult decât nesatisfăcătoare, în al treilea an de mandat al Guvernului Boc.
În mod firesc, existenţa problemelor grave menţionate în textul prezentei moţiuni simple ar atrage imediat demisia ministrului transporturilor.
Dezbaterea de astăzi este însă mai mult decât necesară, având în vedere complexitatea şi importanţa sistemului transporturilor şi infrastructurii în România, iar scopul ei nu este neapărat demisia. În cazul în care ar avea loc un asemenea gest, lucru greu de crezut în condiţiile reperelor morale care ghidează politica PDL de astăzi, cu siguranţă ar fi numit un alt membru PDL în fruntea MTI, animat de alte reglări de conturi în sânul partidului şi de alte exerciţii de putere şi de imagine. Iar tăierea sutelor de panglici va continua, riscând să depăşească numărul de km reabilitaţi sau al tronsoanelor terminate din autostrăzile României.
În urma dezbaterii acestei moţiuni ne dorim să vedem, în primul rând, o schimbare de atitudine a celor care decid managementul transporturilor şi infrastructurii în România. Pe scurt, ne dorim nu numai o asumare a greşelilor făcute până acum, ci mai ales o abordare a problemelor pe fond, care să ducă la clarificarea tuturor aspectelor semnalate şi, mai ales la luarea măsurilor necesare pentru rezolvarea lor, spre binele românilor.
Această moţiune simplă este un bun prilej pentru dumneavoastră, cei de la putere, să vă eliberaţi de interesele meschine de partid, care v-au ghidat până acum, şi să reuşiţi, aici, în Parlamentul României, un efort conştient şi sincer de a lucra pe viitor pentru interesul cetăţenilor români.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu