Persoane interesate

joi, 17 noiembrie 2011

Evenimentul zilei - EXCLUSIV. "Coordonatorul" Năstase, "sărit" de finul lui Vanghelie: PSD Giurgiu, împotriva excluderii lui Geoană

Autor:  Marius Vulpe


Adrian Popescu, finul lui Marian Vanghelie şi încă preşedintele PSD Giurgiu, a convocat o ședință a conducerii filialei pentru fixarea mandatului cu care organizaţia se va prezenta la CExN-ul unde se va decide soarta lui Geoană. În lipsa lui Adrian Năstase, pus coordonator peste această filială, Popescu i-a convocat, miercuri, pe primarii şi membrii conducerii organizaţiei la o “consultare". Potrivit unor surse social-democrate, în data de 22 noiembrie când a fost fixată data desfăşurării CExN, omul lui Vanghelie va vota împotriva excluderii lui Geoană din partid.
MARIAN VANGHELIE ȘI ADRIAN POPESCU
Motivul? Deşi, reprezentantul PSD Giurgiu în Comisia de Arbitraj a partidului a avut mandat să voteze pentru sancţionarea lui Geoană, Popescu are de gând să se folosească de poziţia moderată pe care coordonatorul Năstase a adoptat-o în această chestiune pentru a-şi justifica votul împotrivă pe care-l va da la CExN. De altfel, conform surselor citate, acesta a fost şi scenariul prezentat de Popescu membrilor conducerii filialei: nu pot avea o altă poziţie decât cea a coordonatorului Adrian Năstase care a avut o atitudine foarte nuanţată şi, chiar împăciuitoare, în această problemă.

În realitate, Adrian Popescu, şeful organizaţiei judeţene, este consilier local la Bucureşti, fiind în relaţii strânse cu naşul Marian Vanghelie. La CExNul din 20 octombrie, conducerea PSD i-a cerut lui Adrian Popescu, liderul filialei, să facă un pas în spate pe motiv că "oamenii din organizaţie nu mai vor să lucreze cu el".

Sub pretextul eficientizării colaborării cu PNL la nivel local, Adrian Năstase a fost delegat să coordoneze filiala din Giurgiu până când se va găsi un înlocuitor din rândul organizaţiei, tocmai pentru a slăbi influenţa lui Vanghelie, fostul coordonator.
"A fost o consultare a mea cu colegii mei de partid. A fost totul statutar. Am  convocat ieri Biroul Permanent Județean al organizației. Nu eram obligat, dar am preferat  să-mi consult colegii cu privire  la mandatul cu care voi merge la CExN, decât să iau o decizie singur", a ţinut să ne explice Adrian Popescu, întrebat dacă cumva s-a ajuns la vreo concluzie în urma acestor discuţii.
El a susţinut că nu şi-a chemat colegii pe la spatele lui Năstase. "Nu am niciun conflict cu domnul Năstase. Am o relaţie foarte bună cu dânsul. Nu l-am "sărit". Cu o zi înainte de ședința BPJ, am fost la dânsul la Camera Deputaților și l-am informat că voi convoca Biroul filialei. Este adevărat că nu am discutat temele de pe ordinea de zi cu dânsul. Am avut și alte sarcini de la partid: adunarea unor semnături, pregătirea pentru viitoarele alegeri. La final, am considerat că ar fi utilă consultarea colegilor cu privire la cazul domnului Geoană", și-a motivat liderul PSD Giurgiu demersul său către social-democrații din județ.

Potrivit surselor citate, ședința organizației nu a fost scutită de dispute și scandal, cei câțiva pesediști care susțin revenirea lui Nicole Bădălău în fruntea filailei, contestându-i lui Popescu calitatea de președinte și de reprezentant al filialei la CExN-ul din 22 noeimbrie.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu