Persoane interesate

marți, 22 noiembrie 2011

La cum este privită educaţia în România, se pune problema dacă mai vrem să-i învăţăm carte pe copiii noştri


- afirmă conf. univ. dr. Constantin Stoenescu
Intenţia Guvernului de a scădea finanţarea învăţământului sub 2 la sută din PIB, anunţată prin proiectul Legii bugetului de stat pentru anul 2012, a fost catalogată de purtătorul de cuvânt al organizaţiei municipale a PNL Giurgiu, conf. univ. dr. Constantin Stoenescu, ca o politică dusă chiar împotriva Legii învăţământului, care, cel puţin teoretic, are la bază principiile calităţii şi competenţei. “Este trist, dar mai degrabă îngrijorător, la ce asistăm zilele acestea când vedem că profesorii pichetează Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi nimeni nu-i bagă în seamă, deşi ceea ce cer este în interesul general al învăţământului. Prin faptul că educaţia pierde bani anul viitor va scădea cu siguranţă atât calitatea actului educaţional, cât şi competenţa oamenilor care vor mai dori să lucreze în sistem. Cu salariile actuale nu se poate vorbi de o motivaţie a cadrelor didactice, mulţi dintre profesori căutându-şi alte domenii în care să activeze. În ritmul acesta profesiunea de dascăl va deveni una temporară sau sezonieră şi va fi căutată mai mult de suplinitori care doresc să mai câştige un ban în plus. În paralel cu lipsa de finanţare, performanţa şi competenţa sunt alungate din şcoala românească şi prin politizarea fără precedent a învăţământului, atât la nivel de şcoli şi inspectorate şcolare, cât şi în învăţământul universitar. Actuala conducere politică pune în practică dorinţa lui Traian Băsescu de a avea mai mulţi ospătari şi tinichigii decât filosofi. În fapt, se doreşte un sistem educaţional din care elevul să nu iasă cu un aparat critic de gândit şi cu competenţe, ci să fie un viitor cetăţean supus puterii, indiferent ce ar face aceasta. Se proiectează o societate mai uşor controlabilă. În aceste condiţii  se pune problema dacă mai vrem să-i învăţăm carte pe copii noştri”, a mai spus Stoenescu.
Ioan Mănăilă 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu