Persoane interesate

luni, 5 decembrie 2011

Actualul buget reflectă, de fapt, caracterul de tip „securist” al statului sub guvernarea Băsescu-Boc

Bugetul de stat pe anul 2012 este o lege ilegală şi neregulamentară, o lege imorală, a subdezvoltării economice, care accentuează criza, în lipsa măsurilor de stimulare economică. Bugetul Cabinetului Boc este o lege a umilinţei şi sărăcirii românilor, o lege a risipei şi corupţiei PDL, o lege a politizării fondurilor, şi nu a prioritizării investiţiilor, o lege a subfinanţării educaţiei, sănătăţii, administraţiilor locale.
·           Modul în care este construit actualul buget reflectă, de fapt, caracterul de tip „securist” al statului sub guvernarea Băsescu-Boc, care pune accentul pe instituţiile de forţă. Astfel, puterea a decis să reducă din fondurile destinate Muncii, Educaţiei, Culturii, Agriculturii şi să aloce mai mulţi bani Serviciilor de informaţii.
·         Sumele de la buget pentru SRI, SIE, SPP vor creşte, în vreme ce pensiile vor fi îngheţate, iar bugetarii nu-şi vor recupera pierderile salariale.
·         Orice variantă de deficit sub 2% este nerealizabilă în 2012. Obiectivul mascat al actualului guvern este ca, anul viitor, să ajungă tot la un deficit de 3% sau peste, dar să utilizeze, prin rectificări repetate, miliarde de euro în scopuri electorale.
·         În anul 2012, se preconizează peste 11 miliarde de lei dobânzi la datoria publică, reprezentând peste 2% din PIB. Dacă tot deficitul se duce pe datoria publică, practic, finanţarea sectorului public se va face cu un buget excedentar.
·         Consolidarea fiscală înseamnă normalizare şi mai bună funcţionare a statului. Un stat care nu-şi îndeplineşte responsabilităţile fundamentale, este un stat care se vlăguieşte, nu care se consolidează. De aceea, ideea reducerii deficitelor pe spinarea bolnavilor cronici, prin reducerea dramatică a cheltuielilor pentru educaţie, sănătate, cultură şi cercetare, prin îngheţarea pensiilor şi reducerea veniturilor bugetarilor, nu este un pas spre stabilizare, ci este o continuare a destabilizării.
·         Guvernul vorbeşte în permanenţă de creşterea investiţiilor. Din 2008 însă, investitiile scad - investiţiile străine directe, aflate printre principalele motoare ale creşterii economice, au scăzut de la 9,5 miliarde euro în 2008, la sub 2 miliarde de euro în 2011.
·         În anul 2012, cu o ţară adâncită în sărăcie, România va plăti pentru datorii aproape cât tot bugetul public al sănătăţii. Bugetul nu oferă perspective de relansare economică, ci doar o continuare a măsurilor de austeritate.
·         PNL propune o altă alternativă la acest proiect de buget, respectiv un buget care să promoveze – cu prudență și responsabilitate, cu creativitate și inteligență, creșterea economică, crearea de locuri de muncă, sporirea veniturilor oamenilor – pensionari și salariați, cheltuirea atentă a banului public, pe priorități publice asumate și prevăzute în acte normative.
·         Amendamentele USL la bugetul de stat pe 2012 au drept obiectiv stoparea declinului economic şi reluarea creşterii economice, crearea unui cadru favorabil mediului economic și creșterea veniturilor bugetare
·         Până în prezent, deputați și senatori PNL au depus circa 2200 de amendamente pentru unele obiective de investiții locale, aferente colegiilor pe care le reprezintă în Parlament.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu